ילדות משחקות בלולאות

משחק:4 פעולות פסיכולוגיות 

היום קיימים מבחר גדול של משחקים לכן הפסיכולוג Roger Caillois  חילק אותם לארבע קטגוריות. כל אחת מהקטגוריות עונה על היבט פסיכולוגי אחר:

  • אגון (Agon) "התחרות" (האבקות, תחרות ריצה, כדורגל, שח מט, משחקי וידאו, ועוד ..

במשחקים אלה מבטאים את הידע האישי, היכולות האישיות בסביבה בה כל אחד מתחיל מאותה נקודה שווה. דבר זה לא מאפיין את מה שקורה בחיי היום יום. מבחינה פסיכולוגית כל אחד מאתגר את עצמו ובמצב של ניצחון ישנה התרוממות רוח אישית.

  • אלאה ((Alea "הסיכוי" (גלגל המזל, קוביות, לוטו, חלק ממשחקי הקלפים ועוד…)

משחקים אלה הם משחקי השלכתיים. הם מאפשרים לחלום מפני שישנה אפשרות להפוך להיות עשיר בלי לעבוד והם גם גורמים לנו להבין שאנו יכולים להפסיד הכל בהשלכת הקוביות.  משחקים אלה גורמים שכולנו שווים ושיש לנו את אותו סיכוי להרוויח או להפסיד בלי להביא בחשבון את המעמד שלנו בחברה.

  • מימיקרי (Mimicry) "העמדת פנים "(נשף תחפושות, מסיכות, משחקי תפקיד, משחקי תאטרון, משחקי הרפתקאות ועוד…)

באופן פרדוקסלי להתחפש או להתפשט משפיעים בו זמנית על האישיות שלנו ודרך זו ניתן להכיר ולהראות את האני האמיתי.

  • אילינקס (Ilinx) "הסחרחורת" (קרוסלה בקרנבל, מתקנים בירידים, סקי שלג, מצנח רחיפה, צניחה חופשית ועוד..)

משחקים אלה בחלקם תחרותיים גורמים לסחרור (תופעה פיזיולוגית ), לאיבוד המציאות וכך מכירים עוד צדדים של האישיות שלנו.

לכן מומלץ לנסות ולהתנסות וכך נחווה חווייות ואתגרים שיתרמו להתפתחות האישית שלנו.  מומלץ להתחיל בגיל צעיר שאז הסקנות והעדר פחד לרוב מאפשר לנסות ולא להירתע.

שתפו עם חברים

השארת תגובה

רשתות חברתיות

פוסטים נוספים

גלילה לראש העמוד







    דילוג לתוכן